Регламент областного конкурса «Приз лучшему учителю - 2020».
Есть так много замечательных преподавателей, которые упорным трудом и энтузиазмом меняют жизнь студентов - и мы хотим встретиться с вами! Почему мы вот Запускает Наша первый ежегодная премия «Лучший преподаватель» , КОТОРОЙ является целью и Признание награждения лучших Учителей английского языка в Северо-Казахстанская область.
Кто может стать участником конкурса «Лучший преподаватель - 2020»?
В Конкурсе могут принять участие преподаватели английского языка различных учебных заведений:
1) средние сельские учителя английского языка из Северо-Казахстанской области;
2) средние петропавловские учителя английского языка;
3) учителя английского языка лицеев, гимназий и школ НИШ из Северного Казахстана;
4) средние профессиональные и высшие учебные заведения Северо-Казахстанской области и Петропавловска.
Возраст участников не ограничен; опыт преподавания не учитывается.
Мы хотим услышать мнение всех, кто предан и увлечен преподаванием английского языка. Вы можете использовать огромного сообщества учителей по всему региону, и возможность принять участие в конкурсе - это шанс расширить вашу сеть и новые горизонты.
Итак, если вы думаете о поступлении, задайте себе следующие вопросы:
Если ответ на эти вопросы «да», то тот учитель, который должен участвовать именно в конкурсе!
Stage 1. Test
Format: online,
Date of the Test: September, 11th, 15:00
Test Structure: 3 sections
(Section 1: Lesson Planning and use of resources for language teaching Section 2: Managing the teaching and learning process Section 3: CLIL)
Number of questions in each Section: 10
Test duration: 50 minutes.
Stage 2. Lesson plan reflection essay (500-700 words)
Deadline for essays: September, 18th, 00:00
Write a lesson plan reflection essay. Describe approaches and methods you used in your lesson plan (500-700 words).
Essay requirements
The essay should cover the answers to the below given questions:
How did you plan/design the lesson? How did you motivate your students during learning? How was the lesson received by your students and how did you assess your students’ learning?
Read the rubric of BTA 2020
Stage 3. Video presentation (3 minutes) Deadline for videos: September, 27 th, 00:00
Choose one of the suggested topics to present your teaching practice via video.
1 - YOUR STORY Share your story about being a teacher, your background, why you chose to dedicate your career to teaching and why you believe you have made an outstanding contribution to the profession.
2 - INNOVATION Tell us about any creative, unusual or otherwise extraordinary teaching practices you have introduced in your lessons that you believe has made a difference to your students’ education or even helped them overcome any particular challenges they may face.
3 IMPROVING THE TEACHING PROFESSION Share how you are contributing to the improvement of the teaching profession. How are you helping to raise the bar of teaching, sharing best practices with your colleagues and helping them overcome the challenges they face in your school or in their school?
4 REMOTE TEACHING Share your online lessons experience.
What is your teaching approach during remote teaching and learning? Are there tried and tested models of remote practice that you have used which are effective, replicable and scalable? How has your English teaching enabled you to make a difference to students’ lives? |
North Kazakhstan
Petropavlovsk City
Regional library named after S.Mukanov
American Corner Petropavlovsk
Instargam: atenk2030
Facebook: #atenk2030
Email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Webiste: www.atenk.kz